* Nettgenerasjonen

På http://www.fluency21.com/ finner vi http://www.understandingthedigitalgeneration.com/ hvor vi kan lese om ungdommene våre og framtida deres.
I følge Marc Prensky vil våre unge innen de er 21 år –

– bruke minst 10.000 timer på videospill
– sende og motta minst 250.000 email og tekstmeldinger
– se på TV i minst 25.000 timer
– ha observert minst 500.000 reklamer

Hvordan kan våre ungdommer oppnå å bli kritiske og ansvarlige samfunnsborgere?
Vi snakker om digitale ferdigheter som ikke handler om å finne underholdning, utveksle hilsener eller fortelle om seg selv.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s