* Elevenes bruk av datamaskin i grunnskolen (2009)

 Nettbasert undersøkelse om bruk av IKT i skoletida

Høsten 2009 gjorde jeg en nettbasert undersøkelse blant elevene på en skole. Jeg ønsket å vite hva PC-ene ble brukt til. Det var 95 elever som svarte på spørsmålene. Svaralternativene er presentert med antall og vist med stolpediagrammer i dokumentet.

DOKUMENTET
Resultater av undersøkelsen 2009 (pdf med stolpediagrammer): elevenes-bruk-av__IKT-h2009

SPØRSMÅL i ettertid:  Har bruken av IKT endret seg siden 2009?

Det kunne jeg tenke meg å få vite. (Frykter at tallene er de samme…) Burde jeg legge ut de samme spørsmålene  denne høsten – 3 år etter? Vi får se … (Og dette med IKT-kompetanse en annen gang, kanskje)
Denne høsten spør jeg elever om hvordan de opplever læring med IKT (4 spørsmål) og om hvordan de har lært om nettvett (6 spørsmål).

Her er svarene fra 2009:

Legg igjen en kommentar

