*Elevene liker å jobbe med Kikora

Hvordan lærer man matematikk best?

Her er resultatet av en anonym og uhøytidelig undersøkelse/avstemning om Kikora, foretatt i april 2014 (ungdomsskole).

Vi brukte avstemningsverktøyet i itslearning.

kik

 

Elevene i denne elevgruppa har løst gjennomsnittlig ca. 157 oppgaver på Kikora i perioden januar til april. Høyest antall løste oppgaver pr. i dag er ca. 630.


Dagens næringsliv hadde et oppslag om dataspill og læringsutbytte:

http://www.dn.no/meninger/debatt/2014/04/23/Skole/dataspill-og-lringsutbytte

Klipp fra nettavisa:

Anders Kluge, Jan A. Dolonen og Øystein Gilje
Publisert: 23.04.2014 — 22:01
Dataspill og læringsutbytte

Elever synes det er gøy å løse ligninger med dataspillet «DragonBox», men tradisjonelle metoder gir større læringseffekt. Det viser en studie som legges frem i dag.


Poenget med nettartikkelen var å vise at tradisjonelle metoder ofte kan gi bedre læring enn enkelte typer spill.

Man sammenliknet blant annet  programmene Dragonbox og Kikora, som har en ganske forskjellig innfallsvinkel til matematikken. Kikora er mer faglig og bruker relevante matematiske begrep og en ganske tradisjonell organisering av stoffet.

I et tidligere blogginnlegg kan du lese om Kikora


Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s